Välkommen till Upptaktshelg den 2–4 september!

Rickard Lundgren

Första helgen i september inbjuder vi till Upptaktshelg i Missionskyrkan med kvällsmöten, bibelstudium och gudstjänst.

I och med gudstjänsten på Kägelholmen den 28 augusti har vi nu avslutat sommarsäsongen där. Till helgen, 2–4 september, markerar vi starten på höstterminen med en Upptaktshelg med inbjuden talare Rickard Lundgren! Rickard arbetar som pastor hemma i Katrineholm men reser också ut som missionär till Afrika och Asien genom organisationen ”Gå ut mission”. Han är också en av Equmeniakyrkans nationella evangelister och arbetar som samordnare av olika församlingsgrundande projekt i Equmeniakyrkans regioner. Kollekt kommer att tas upp till ”Gå ut mission” under helgen. Se hela programmet:

• Fredag 2 sep:
    • Kvällsmöte kl. 19, ”Jesus och våra drömmar.” Sång: Lind & David Arwe
  • Lördag 3 sep:
    • Bibelstudium kl. 16, ”All trösts Gud”. Lovsångsgruppen Tehila. Servering.
    • Kvällsmöte kl. 19, ”Jesus och våra avgudar”. Sång: Tehila.
  • Söndag 4 sep:
    • Gudstjänst kl. 11, ”Jesus och våra vänner”. Sånggruppen Gränslöst. Kyrkkaffe.

Varmt välkomna!